Utvärdering av Nutrilettdieten.

Såhär lite försenat kommer en liten utvärdering av mina 10 dagar på Nutrilett. Jag började ju med 5 dagar med enbart shakes och även om det var lite tufft, särskilt dag 3 då jag kände mig trött, frusen och nästan sjuk, så tycker jag att det gick över förväntan. Jag kände mig inte alls så hungrig som jag trodde men jag var ganska sugen på att få äta nånting och inte bara dricka. Resultatet efter 5 dagar var -2,7kg. Sen gick jag över på Nutriletts "Quick-start-paket" med lite olika Nutrilettprodukter bland annat shakes, bars, lite diverse rätter tex. pasta, buljonger och desserter. De mesta smakade helt okej men buljongerna som man skulle dricka som mellanmål smakade riktigt illa så de åt jag inte utan struntade istället i mellanmål eller åt en frukt eller grönsak. Lite småfusk förekom men inte alls mycket att säga nått om. trots det gick jag på dessa 5 dagar UPP ca 7hg i vikt (!). Så slutresultatet efter 10 dagar blev -2kg. Jag tycker faktiskt att det resultatet är ganska dåligt och jag har svårt att förstå att jag kunde gå upp i vikt trots att jag åt ca 800-1000 kalorier per dag. Antagligen ställde min kropp in sig i svältläge och sög åt sig all energi den kunde, annars förstår jag inte. Någon träning orkade jag inte med under tiden och jag längtade mer och mer efter mat de sista dagarna. Jag tror att det fungerar bättre om man byter ut bara nått mål per dag och äter mat nått mål per dag så att man även orkar med att röra på sig och dessutom får i sig lite fler kalorier. Sammanfattningsvis så fick dieten mig att inse att jag valt helt rätt med viktväktarna. God nyttig mat och lagom mycket träning, det är mer min melodi :)

Kommentarer
Postat av: Liv

Förmodligen så var det mest vätska du tappade också. Det brukar ju vara så när man dricker tyvärr. Lurendrejeri.

2011-01-17 @ 17:31:11
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo så är det nog. Dessutom är det ju svårt att bränna fett när man inte orkar motionera. Men en del tappar man nog ändå, med tanke på hur lite kalorier man äter så är de klart att man börjar tappa från reserven (dvs. fettet) så helt och håller lurenderjeri är det ju inte. Men ändå, det finns bättre metoder.

2011-01-17 @ 20:09:47
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Josefin

Första veckan brukar det mest vara vatten man tappar. Om man kan hålla strikt till shakes i några veckor till typ 2-3 veckor så börjar det verkligen hända grejer, men då är man så less på shakes att man fuskar hela tiden så då skiter det sig ofta ändå. Så har det oftast blivit för mig i alla fall. Första gången jag körde nutrillett gick det bra. Då körde jag utan fusk i tre veckor och gick ner en hela massa kilon minns jag, men då var jag supermotiverad och inte så less på shakes sedan innan.

2011-02-20 @ 21:34:24
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0