Favoriträtten.

Idag fick Sami prova att äta korv och stuvade makaroner a´la morfar till middag. Han fick äta själv (med händerna då, några bestick kan han inte bemästra än) och gissa om han gillade det? Massor! Han har ju att brås på, om man säger så. När jag var liten var det min favoriträtt och jag hade lätt kunnat äta det alla dagar i veckan. En av de första gångerna vi var ute och åt på restaurang så blev jag visst hemskt besviken när de inte hade det på menyn och än idag är det en favorit även om vi inte äter det så jätteofta.
Hmmm... Undrar om det är nutrilettdieten som får mig att skriva ett blogginlägg om korv och makaroner? ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men skoja det där ser gott ut!! Vet du, jag gillade inte alls korv och makaroner när jag var runt 10 år för dom tvingade mig å äta det tills det växte i munnnen och jag ville kräkas. Men när jag gjorde hål i tungan och inte kunde äta ordentligt blev jag så sjukt sugen på korv och makaroner som Stoffes pappa hade gjort å det var då jag började gilla det igen...

2011-01-05 @ 02:45:58
Postat av: Marie Edlund

Asså shiiiiit! Sami kommer bli en rekordlig ung man, det märker man ju! :D

2011-01-05 @ 15:18:11
Postat av: Anna

SV; ja jag tror också det ordnar sig. Som du säger så tar jag en dag i taget, eller kansken vecka i taget :P Det är ju inget allvarligt men det är jobbigt att inte veta liksom..



Korv och stuvade makaroner är en favvorätt helt klart! Måste testa ge Mika! Jag känner faktiskt lite stress över att vi gett nästan enbart burkmat och inte så mycket av den mat vi äter. FÖr nu känns det på tiden att börja introducera det eftersom på förskolan får det ju vanlig mat..

2011-01-05 @ 16:22:12
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0