Dag 1 av 10.

Jag ska faktiskt börja det nya året med att prova nått som jag tidigare varit emot, jag ska äta Nutrilett i 10 dagar. Anledningen till att jag varit emot det är att jag inte tycker att det är nått långsiktigt sätt att gå ner i vikt och att man äter mindre än vad som som är nödvändigt för att gå ner i vikt. Men jag känner just nu att jag behöver en rivstart efter två slarviga (läs 30-års firande, jul och nyårs) veckor. Dessutom tycker jag att det är spännande att prova något nytt och se hur jag klarar det och hur jag mår av det (kostvetare som jag är..). Skulle det vara så att jag mår piss redan efter någon dag så kanske jag skiter i det, det är inte värt att må dåligt för att gå ner i vikt. Men det ska bli kul att se hur det går. Just nu känns de spännande, det gör det kanske inte imorrnkväll ;)
De första fem dagarna kommer jag att äta fem shakes per dag, och de senare fem dagarna byter jag ut några måltider mot bars, soppor och lite andra nutrilettprodukter. I övrigt blir det bara till att dricka mycket vatten, knapra på nån grönsak och dricka svart kaffe eller te. Jag tänker även tillåta mig att äta en frukt per dag, även fast det är förbjudet (ajja bajja!). Dessutom kommer jag nog att vara tvungen att promenera en del för om jag känner mig själv rätt så kommer avsaknaden av mat att göra mig tokig annars. Efter de här tio dagarna kommer jag självklart att fortsätta med viktväktandet och eventuellt byta ut någon måltid (beroende på hur det känns). Jag kommer självklart att uppdatera er med ur det går.
Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Carro

Oj. Lycka till! Om du vill (om man får blanda märken?) har jag några påsar Allévo potatis- och purjolökspulver här från ett misslyckat försök som du kan få när du kommer.

2011-01-04 @ 07:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0