Tummen-studien

För ett tag sen fick vi förfrågan om att vara med i en studie där man ska jämföra barn som ammas med barn som får ersättning. Detta för att man håller på att ta fram en ny och (förhoppningsvis) bättre ersättning. Både jag och Fredrik tyckte att det kändes ganska självklart att tacka ja även om det blir en del att komma ihåg (som t.ex. att skriva upp hur många gånger Sami bajsar varje dag och att föra mat-dagbok 3 dagar per månad). Att vi är med kommer att innebära att de tar en del prover på Sami också och idag var första gången. De mätte, vägde, tog blodprov och satte in honom i en lustig maskin. Det roligaste med det hela var att Västerbottenkuriren var där och tog bilder och intervjuade. Så nån dag inom en snar framtid kommer vi vara med där :) En annan rolig grej var att reportern frågade "Vad heter hon"? Undrar var hon fick det ifrån? De röda byxorna? Eller är jag fördomsfull? Nåväl. Det var inte mycket annat att svara än "Han heter Sami". Stavningen var inte heller lätt, men det har jag redan börjat vänja mig med. Jag trodde visst fel när jag trodde att Sami var den vanligaste/bästa stavningen men det är skit samma. Det är ändå den snyggaste ;)
I övrigt är det upp och ned som vanligt. Och mest upp som vanligt. Han är så fin våran lilla kille. Jag har börjat märka att han uppskattar närhet otroligt mycket. och det är så sjukt mysigt! Och jobbigt ibland... När man t.ex. gärna skulle äta frukost i kanske 10 minuter i fred. Det får man INTE. Men man lär sig att hantera det på något sätt.
Jag har fått för mig att hans värsta skrikattacker kanske har kommit när jag ätit/druckit mycket mjölk. Så nu ska jag köra mjölkfritt i 2 veckor för att se om det hjälper.
På torsdag kommer mamma och Jenny hit. Jag LÄNGTAR!

So long!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag e lite avundsjuk på dig som ska få ha Jennymys men hon kommer väl hit till sommaren får jag hoppas även fast jag e sämst på att hälsa på själv.

Jag måste spana in om ni e med på internet upplagan av tidningen.

Kram och ge Jenny en bamsekram från mig.

BF+1 idag

2010-03-31 @ 09:30:50
Postat av: Livan

Men shit va kul att få vara med i tidningen och visa upp sin pärla!!



När Annelie som bor i Umeå köpte en röd laban bodysuit åt Ralf på lilla mirakel så hade hon som jobbat där sagt "jasså det är en liten flicka" och då svarade Annelie "Näää det är ju en pojke, de klär ju så i rött"... Så det kan nog vara de röda byxorna som gjorde det. Ralf hade även på sig en röd hjärt-body och röda byxor här om dagen och då trodde folk oxå att han vart tjej. Rött är tydligen tjejigt i mångas ögon.

2010-04-01 @ 11:12:43
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0