Den stora lilla.

Min lilla plutt har redan växt ur sina minsta kläder. Fan så sorgligt samtidigt som jag är glad att han växer. Tror inte jag skrev det, har varit för mycket annat men vi var ju och vägde och mätte honom i onsdags och då hade han gått upp till 4465gram (så vid det här laget är han garanterat uppe i födelsevikten) också hade han växt 2,5cm till 56,5. Herre! Jag trodde aldrig att de växte så fort. Kanske inte så konstigt att kläderna i storlek 50 är för små? hehe. Känns i alla fall väldigt märkligt att redan lägga undan kläder och tänka att de kommer till användning till nästa unge. Nästa unge? Konstiga tanke.
Just nu handlar denna blogg om Sami, och enbart Sami. Men så blir det, för det är vad mitt liv kretsar kring nu. 24 timmar om dygnet. Och så tänker jag låta det vara, precis så länge som jag känner att det behövs. Jag läste ett roligt citat för någon dag sen, det löd ungefär "Att få barn är som att få en bowlingbana installerad i huvudet". Det tycker jag var bra, för så här flummig har jag inte känt mig någonsin tror jag. Det är många tankar och känslor som snurrar hela tiden. Mestadels bra såklart. Som när vi ligger alla 3 i sängen och myser och Sami är på sitt allra bästa humör och ligger och tittar och sprattlar med armar och ben och låter som bara han kan. Samtidigt som Fredrik ger mig en puss. Då finns det inte mycket som saknas.
So long!

Kommentarer
Postat av: Livan

Ja..... "Nästa barn"... underbara tanke :) Ralf kan ha några kläder i stl 56 han med :)

2010-03-07 @ 21:34:31
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Maja

Det går fort när de väl ploppat ut=)

2010-03-08 @ 08:35:03
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: ANNNAAAH

fin blogg. :)

följa varandra med bloglovin? :*

2010-03-08 @ 08:39:42
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0