Trästock och välling

Trästockshelgen blev otroligt mysig. Det gick över förväntan att ha med Sami. På fredagskvällen var han vaken en del och somnade in under Moneybrother-spelningen (som tur var så var Fredrik inte lika intresserad av den som jag så han skötte sövandet :)). Spelningen var för övrigt helt lovely! På lördagskvällen fick vi Sami att somna när vi var på hotellet på kvällen och sen sov han i vagnen hela kvällen medan vi såg Markus Krunegård och Jonatan Johansson. Visst var det lite segt att kliva upp tidigt på morgonen men det får man ju räkna med :) I övrigt en mycket mysig och trevlig helg med familjen.
Ikväll blir det vällingpremiär för lilleman har jag bestämt. Nuförtiden äter han en portion gröt runt 5-snåret och sedan en eller två (!) flaskor med ersättning innan han somnar runt 7. Ändå vaknar han flera gånger på natten och vill äta.. Det är säkert normalt men med tanke på att han för ett tag sen sov hela nätterna så känns det lite skumt. Inatt vaknade han runt 1 och ville sen inte somna om på typ 2 timmar.. Gissa om jag var trött!Så nu blir det till att succesivt införa lite välling i ersättningen på kvällen också och se om det mättar bättre. Kanske att jag även får lov att byta ut nattmålen mot ersättning istället för amning då han står sig så otroligt dåligt på amningen tyvärr.. Jag vill så gärna fortsätta amma litegrann, men ja.. Det är ju helt klart viktigare att Sami är nöjd och glad.
På café Victoria förra veckan.
Benjamin och Sami hälsar på varandra, men Sami kan inte låta bli att linslusa :)


Sami fick prova på att gunga i Skellefteå, en riktig hit!

Nu kommer snart Lina hit och vi ska laga god middag och sen blir det ett parti RISK när Fredrik kommer hem från jobbet. So long!


Kommentarer
Postat av: moster

saknar!

2010-07-26 @ 20:22:23
Postat av: lina & august

här sover august också kortare tid innan han blir hungrid på natten, klockan 1 vaknar han allt som oftast och då har han ätit kvällsamning och somnat vid 20-21 ungefär. sen vaknar han 1-2 gånger till under natten och vill äta eller bara tjorva. jag är så trött!!!

kul med moneybrother, jag ville gärna se men kom på alldeles för sent att de spelade. nåja, kul att höra att det var en bra konsert. :)

2010-07-27 @ 17:42:25
URL: http://i-fokus.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0