Sommar!

Ja fy tusan vad jag njuter. Först alla varma mysiga dagar hos mamma och sen lite svalare men ändå varma och soliga dagar här hemma. Var lite orolig att det skulle bli lite långtråkigt nu när Fredrik började om att jobba i måndags men vi har sysselsatt oss bra jag och lillfisen. I måndags var vi på Norrmjöle havsbad och solade med Sofia och Benjamin och igår var vi och fikade och shoppade lite med samma sällskap. Idag åt vi lunch med Fredrik och sen hälsade vi på Anna, Melanie och Troy på eftermiddagen. Mycket trevligt! Så kul att se Troy utvecklas också, han är ungefär ett halvår äldre än Sami och nu går han och kan säga några ord (fler på teckenspråk än med munnen :)). Blev faktiskt sugen på att lära mig några vanliga ord på teckenspråk för att lära Sami, det är ju lättare för de små att börja med innan de kan prata. Ska kolla upp de som kan vara bra att kunna, tillexempel vatten och kanske gröt haha.
Fredrik har tagit ledigt på fredag så då åker vi upp till Skellefteå för att gå på Trästockfestivalen hela helgen. Ska bli så kul! Man får ju ta det lite för vad det är och som det kommer när man åker med en femmånaders bebis, men jag tror det kommer bli mysigt hursomhellst :)
Lite bilder från senaste tiden!
Sami myser och pratar i vagnen, inför hans första dopp i en sjö :)


Och det första doppet blev som väntat en succé!


Mys på filten i mammas kolonilott. Hans ögon har blivit lite mer gröna nu längst in mot pupillen. Får se om det sprider sig och han blir grönögd som morsan eller forsätter vara blåögd som farsan :)


Det blev mycket far-son chill eftersom de inte hade setts på 9 dagar!


Avslutar med en bild på oss båda från midsommar :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag kan lära dig tecken nästa gång vi ses :-) kommer du upp snart? om allt går som jag har planerat så kommer jag till Umeå i september

2010-07-22 @ 11:32:58
Postat av: Johanna

Ja det får du jättegärna göra! Vad kul :)



Jag planerar att komma upp en sväng ganska snart, längtar upp nu! Jag hör av mig när jag bestämt när det blir av. Vad rooligt om du kommer i September! Då är jag ju fortfarande ledig också :)

2010-07-22 @ 12:38:01
Postat av: Anna

Men så söt! :) Vilken lyckost Sami är som har fått bada i en sjö! Inte alla 5månaders bebisar som har det!

2010-07-22 @ 21:30:44
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Livan

Oh va han är härlig Sami. Och jag tycker att det ser ut som att han har lagt på sig lite under semestern ;) Lööööövly!

Puss på er

2010-07-27 @ 10:00:02
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0