Shop til you drop

Fullspäckade dagar har det varit! I lördags körde jag och Sami hela vägen till mamma i Stockholm. Vi åkte hemifrån 10 på morgonen och var framme vid 12 på kvällen. Puh! Sami skötte sig bra och egentligen gick det väl typ som jag hade tänkt, det jobbiga var bara att det var varmaste dagen på år och dar och bilen (har ej AC) vart sjukt sjukt varm så vi fick så stilla mest hela dagen tills det äntligen blev lite svalt på kvällen. Ett bra restips för er som reser med småbarn är att rasta på IKEA. Svalka, lite billig shopping och mat och dessutom amningsrum, inte illa!
Väl framme i Stockholm blev det massa mys med mamma och Jenny under hela söndagen. Igår hade vi sommarkalas i mammas stuga med moster, morbror, kusiner och Samis lilla tremänning Filippa. Mysigt värre och vädret kan man ju verkligen inte klaga på nu när man slipper sitta i en bil!
Idag har jag och mamma gjort Södertälje. Shoppade loss på Indiska åt mig själv och på Lindex åt lillskiten. Han var så söt, satt i babybjörnen och var med under shoppingen och mitt i min och mammas extas över allt snyggt på Lindex så missar vi att han somnar i björnen. Sötskit! Där kan man verkligen snacka om shop til you drop ;)
Allt som allt blev det 2 bodysar, 1 par chinos, en summersuit och två par strumpor för 300kr. Allt färgglatt, precis som det ska va! Enligt mig kan polarn och pyrets rea slänga sig i väggen i jämförelse med allt snyggt som vi hittade ;) Vilken nörd man blivit..
För övrigt så njuter jag av att vara hos mamma och mysa. Skönt att inte vara själv om dagarna. Lättare att ta sig ut och göra saker eller bara hänga i stugan. Sami verkar må jättebra just nu, är glad mest hela tiden och så himla mysig! Kanske beror det på att han äter mer nu (ersättning, amning och mat när tiden och platsen passar) eller så är han bara inne i en bra period. Spelar ingen roll varför, njuter gör jag i alla fall!
Nu ska vi ladda för en thriller. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0