Första dagarna hemma.

Fifan vilken bantingskur det är att föda barn. Kanske inte så konstigt då barnet i sig väger nästan 5 pannor. Men jag blev i alla fall väldigt glad när jag provvägde mig i går och insåg att 9kg försvunnit från mig på 3 dagar :) Då var det bara 9 kvar tills jag är där det började hehe..
Idag har vi varit på stan en sväng alla 3. Behövde införskaffa lite smått och gott. Hade tänkt att köpa en bärsjal men blev snål när vi insåg att tygbiten kostade över 700 kronor. Känns bara som lurendrejeri. Ska försöka hitta en begagnad eller så istället, borde ju inte vara så svårt. Sami skötte sig bra men precis när vi  var inne på Lilla mirakel och kollade på sjalar så blev han hungrig. Bättre tajmning är så kunde han ju knappast ha eftersom dom hade amningsrum med soffa och kuddar och skötbord och alltihop där. Sweet!
Amningen har börjar funka bättre nu, det är fortfarande endel krångel men det går väldigt mycket bättre. På måndag kommer de hit från Barnavårdcentralen och ska kolla till Sami, väga honom och sånt och då kan jag säkert få lite mer tips också om det inte funkar helt smärtfritt då.
Bjussar på några bilder på lilla livet :)
Precis hemkommen från BB. Mössan på sniskan som vanligt ;)
Mys i soffan igår.
Ikväll blir det filmmys. Det har jag längtat efter :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Oj så fin han är! Grattis igen!

2010-02-19 @ 20:30:12
URL: http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: Marie E

Så söt han är! :) Hoppas han gillar film lika mkt som sina föräldrar ;)



Kraaaam!

2010-02-19 @ 22:29:13
Postat av: Livan

Guuu så fin han är!



Härligt, nu får vi tagga varandra så är snygga till sommarn :)

2010-02-19 @ 23:21:21
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack! Vad fina NI är :)



Marie: han lär nog inte ha så mycket val annat än att gilla film hihi



Liv: lätt att vi ska tagga varandra. no more hängbuk! hehe

2010-02-20 @ 23:10:18
Postat av: Livan

haha precis.



Inte så konstigt det var ju bara en vecka sen du fick barn. Oj oj, va skönt att det går fort framåt för dig. För mig tog det 5 veckor innan jag kunde gå på en kortare prommis (in till stan). Och jag har fortfarande ont.. men så länge jag kan gå ut så lidere jag inte så mycket :D

2010-02-22 @ 20:35:25
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0