Inga hemlisar nått mer.

Nu är det helt klart med flytten till Jönköping. Både jag och Fredrik har skrivit anställningspapper och vi har även skrivit kontrakt på en (skiiiitfin) 4:a som ligger endast några hundra meter från mitt jobb. Jag är grymt nöjd över hur allt har löst sig! Till en början har jag jobb från 1:a april och året ut men både jag och min arbetsgivare tror på att det kommer att gå att lösa även efter det. Fredrik kommer att börja jobba på samma företag som han jobbade på när vi bodde i Göteborg. Det enda som måste lösa sig nu är förskoleplats åt lilleman. Vi vet att vi inte (tyvärr) får plats på en privat förskola som ligger i huset bredvid vårt, men förhoppningsvis kan vi få plats där till hösten. Så nu står vår lycka till att kommunen ordnar en plats någonstans fram tills dess, eller längre såklart om det fungerar bra. Nu känner jag bara att jag vill bli klar med Umeå-tiden och plugget och flytten och vara på plats i staden som jag börjar gilla så mycket. Men jag ska försöka att göra det bästa av den sista tiden här. Här finns trots allt en hel del fina människor som jag kommer att sakna.
En liten uppdatering om julen också! Vi firade i Småland hos svärisarna och mamma + man kom dit med. Vi åt massa mat (som jag njöt..!:)) och öppnade många julklappar och på juldagen var jag och Fredrik ut på krogen och hade (tro det eller ej) skitkul! Efter det väntade packning, för vilken gång i ordningen?, och en låååång hemresa. Jag är lite förkyld och helt slut nu, så jag tror det får bli en tidig kväll.
So long!

Kommentarer
Postat av: Liv

Grattulerar! :)

2011-01-05 @ 11:21:49
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0