Glada nyheter!

Ikväll var jag och Fredrik på informationsmöte på försäkringskassan om föräldrapenningen (många långa ord där). Det var mestadels positiva nyheter där för oss, bland annat att jag kommer få föräldrapenning baserad på inkomsten jag hade innan jag började plugga och inte det lägsta grundbeloppet som jag befarade, och att man får bonus om man delar lika på ledigheten (vilket vi tänkt göra). Sen så tycker jag även att man ska glädjas åt sånna "självklarheter" som att vi faktiskt får vara lediga i sammanlagt 480 dagar som vi dessutom kan välja att ta ut i princip i vilken takt vi vill. Halleluja att man bor i Sverige dagar som denna!

Helgen var fin, det bästa var att få se Livan igen och hinna umgås på tu man hand och prata tjockismagar och mycket annat. Det blev rätt lugnt med idol-tittande och sen slöade vi mest hela helgen. Var hos farfar och letade reda på mina och Jennys gamla bebiskläder också. Tog väl hem en sisådär 2-3 kartonger och 3 kassar med kläder. En del grejer var så pass sletna att det bara var att slänga med en gång men resten håller jag på att tvätta upp nu och sen ska jag välja ut det jag tycker är okej att använda. Jag har liite svårt för de här puttinuttiga rosa spetsgrejerna men som tur var hade mamma och pappa lite blandad smak så det är inte bara sånt :)

Nu ska jag titta färdigt på Halv 8 hos mig som äntligen börjat om igen! 

Om ni vill ha kul och halvt garva er fördärvade tycker jag att ni ska kolla in den här:
 http://www.youtube.com/watch?v=4YFmCAdhdNQ

So long!

Kommentarer
Postat av: Marie E

Nice med pengar hörru :)



Beste far och jeeeeeeg gjorde mig inte alls besviken förut idag. Jag la in länken på min blogg förut idag också ;)

Ses imorrn!

2009-10-05 @ 21:34:47
URL: http://eriam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0