Barnmorskebesök

Måste börja med att berätta hur otroligt skönt det var att vattengympa igår, kändes grymt bra att röra på fläsket. Dessutom utan att känna sig tung eller få ont i ryggen. Ja det måste garanterat bli fler besök i simhallen nu!

Idag var vi hos barnmorskan igen, inte så mycket speciellt som hände där. Magen växer iallafall som den ska och hjärtat tickade på. I övrigt var det mest halvdåliga besked, mitt hB (järnvärde) har gått ner massor sen förra gången då jag hade så bra så nu måste jag börja med järntabletter, blodsockret låg ganska högt (hon trodde att det berodde på att jag ätit nyss men vadå gröt med lite sylt borde inte göra så mycket tycker jag..), dessutom är svininfluensavaccinet försenat så jag fick inte veta när jag kan ta det och sen så har de ställt in alla föräldragrupper här på grund av just influensan. Så himla tråkigt! Hon sa till och med att hon tyckte att det där med att det var inställt pga influensan mest var en dålig ursäkt när det egentligen handlade om att de har dåligt med lokaler. Nåja, det är inte mycket att göra åt saken. Nu känns det i alla fall mycket bra att vi anmält oss till en profylaxkurs så vi får gå på någonting förberedande.

Nu ska jag ta en dusch sen blir det soffläge, trött!

Kommentarer
Postat av: Livan

Du får börja med järntabletter, Det fick jag oxå börja med kring samma vecka som du. Jag äter några som det är c-vitamin i och äter man dem kombinerat med mycket vatten under dagen(hälst rumstempererat eller upp kokat) så är risken för förstoppning och hemorojder mycket mindre. Jag har inte fått några som helst problem. De finns på hälsokost.. nackdelen med dem är att man får ta typ 2-3 perr dag för det innehåller bara 18 mg järn. Men det kan det ju vara värt om man slipper förstoppning och hemorojder.



Jo det är tråkigt med föräldrakurserna.. onödigt!

2009-10-20 @ 21:39:53
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo min barnmorska sa att jag ska äta Niferex 2 ggr/dag. Men såg nu att de är ganska dyra (136kr för 50st) och jag antar att det kvittar vilka man tar så länge de innehåller ungefär lika mkt järn. Ska kolla vad niferex innehåller och kolla om det finns någon billigare variant. Vad heter de du äter?



Ja jag antar att man klarar sig ganska bra från förstoppning om man bara ser till att få i sig tillräckligt med vatten och fiber.. ska nog inte vara nått problem :)

2009-10-21 @ 15:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0