Åsså tar du i som om du skulle bajsa..

Ja profylaxkursen igår levde faktiskt upp till mina förväntingar. Det bästa var att vi fick veta mer om förlossningen och dess olika faser, när man bör ta kontakt med förlossningen och när det är dags att åka in osv. Bra var det också att få veta hur man ska tänka vad gäller andning och avslappning. Roligt var att vissa (av de andra deltagarna) är så sjukt seriösa, man vet inte riktigt om man ska skratta eller hålla sig för skratt eller tycka att man själv är knasig som tar det hela med en stor dos lugn och egentligen inte hunnit tänka så mycket på det (än). Spännande var det varje fall!

Bland sakerna vi fick lära oss hör att man inte ska ta i på samma sätt som om man bajsar när man ska krysta, utan mer från längre upp i magen. Vi fick därför prova på att ta i som man gör när man ska bajsa, och sen känna skillnaden om man gör "som man ska". Fredrik berätta efteråt att han var tvungen att fejka när han skulle ta i som om han bajsade, han kom ju direkt från Stockholm och hade inte hunnit gå på toa ordenligt. Ja ni hör ju, många skratt blev det.

Men det var ju inte bara skratt, även en hel del tankar dök upp i huvudet. Kursledarna ville ju att man ska fundera över sin drömförlossning och även skriva ned den. Och även om jag tycker att det är en fin idé och kan se vitsen med att ha en bra bild att sträva mot så tänker jag ändå att det kanske är dumt.. att tro och hoppas för mycket på att det ska bli på ett visst sätt, när det ändå med allra största sannolikhet inte kommer att bli så alls. Ja jag vet inte, jag ska i alla fall försöka att skriva ner någoting för i grund och botten tror jag på idén, det gäller väl bara att inte klangra sig fast vid det man skrivit för mycket.

Nej nu är det slutsvamlat för mig, sängen väntar.
Tjo!

Kommentarer
Postat av: Malla

Gud va spännande med förlossning. Tänk att du ska föda barn Johanna. Värsta grejen!

2009-11-27 @ 19:24:49
URL: http://www.pachamalla.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0