Lägg ägg!

En ny frukostfavorit är omelett. Jag bara älskar ägg i alla dess former och om jag äter en omelett till frukost så håller jag mig oftast riktigt mätt ändå till lunchen, något som jag sällan lyckas med när jag äter gröt. Detta trots att det blir ungefär lika mycket kalorier. Protein är bra skit helt enkelt. Fick dessutom det lysande tipset av min vän Liv att blanda i lite keso i omeletten och det var ju en riktig hit, prova det!
Än så länge har jag lyxen att kunna tillaga min frukost och sitta i lugn och ro och äta frukost (och kolla av fejjan och bloggar undet tiden :)) men snart väntar andra tider då jag ska iväg tidigt till jobb och några dagar i veckan dessutom lämna Sami på förskolan. Då kommer jag antagligen inte att ta mig tid att steka omelett och och äta frukost i en halvtimme. Därför är jag nu med och tävlar om att vinna ett Micro-egg!
Micro-egg är en behållare som man
använder för att göra ägg i micron
på supersnabb rekord-tid!
Det tar mellan 20-50 sek
(beroende på hur du vill ha ditt ägg).
Kika in på http://ettdussinpannor.blogspot.com
om du också vill ha chansen att vinna ett Micro-egg eller bara läsa en kul blogg :)
Nu stundar Lyxfällan och Bigrother för min del, TV-kväll. I like!

Kommentarer
Postat av: Liv

Det finns såna där ägg på Tekninkmagasinet för typ 50 spänn annars. (sa robin)

Men lycka till till dig. Jag tycker att det låter lite läskigt, men jag ska prova den när jag är hos er! Puss

2011-03-11 @ 14:32:45
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo jag tänkte att de nog inte var så dyra, men man kan ju alltid prova vinna innan man köper en själv :) Tycker de verkar superbra för en med lite tid. Puss!

2011-03-11 @ 17:32:14
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: systern

hey har du provat gora hashbrownies till frukost? eller kanske kallas potatispankakor pa svenska. det ar min nya favorit! bara riv potatis krama ut det varsta av saften, blanda i pyttelite mjol och salt och stek. knaprigt salt och gott!!

2011-03-11 @ 19:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0