Vikt och träning.

Det känns som att jag nu hittat ett sätt som fungerar för mig och min viktnedgång. De senaste veckorna har jag tränat 3 gånger per vecka (simning eller vattengympa) och även promenerat en hel del. Jag äter strikt enligt Viktväktarna och svävar inte ut förutom på helgerna då jag dricker lite vin, äter extra god mat och ibland även godis. Det är det jag älskar med Viktväktarna, att man kan sväva ut och lyxa till det utan att fuska. Jag äter oftast upp min veckobonus på helgen men äter inte upp de extra pointsen jag får från träningen. Sammanlagt sedan min omstart efter allhelgonahelgen har jag nu tappat 9 kg och 6 kg återstår tills jag når min målvikt. Det är en lång väg kvar, särskilt eftersom jag av erfarenhet vet att det viktnedgången bruka gå saktare när man närmar sig målet. Men jag har inte bråttom! Jag tänker mig att vara i mål till sommaren och som det känns nu så kommer jag att klara det.

Kommentarer
Postat av: Liv

Bra Johanna! Fan va roligt att höra att du har hittat ett sätt som känns bra. Och du vet ju vilken hejjare jag är på att folk ska träna, jag blir så stolt och glad för dig. Träning medför ju så mycket annat än "bara" viktnedgång dessutom :)



Klart du kommer nå ditt mål, det är jag övertygad om och har varit det sedan dag 1.

hejja hejja!

2011-02-05 @ 19:52:35
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: lina

bra jobbat johanna! visst är det skönt att se att kilona försvinner sakta men säkert?! :) (här går det saaaaakta, men huvudsaken är väl att de försvinner?) ;)

2011-02-05 @ 20:51:24
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: suzan

Bra jobbat! kram!

2011-02-05 @ 20:56:57
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0