Sju saker ni (kanske) inte visste om mig.

1. Jag har aldrig och kommer nog, som det känns nu, aldrig att ha husdjur. Detta om man bortser från två kaniner vid namn Minihopp och Lilleskutt (orginellt va? :)) som jag och syrran hade när vi var små men som bodde utomhus året om och som pappa till största del fick förbarma sig över. Jag kan minnas att jag när jag var mindre ofta tjatade om att få en katt, men mamma sa alltid nej, och det skulle inte förvåna mig om liknande diskussioner kommer att komma upp sen men att jag kommer vara den som säger nej ;)
2. När jag var liten ville jag bli lärare eller författare. Ganska roligt att tänka på såhär i efterhand. Inget av det är nått jag skulle kunna tänka mig att jobba med nu.
3. Jag är född fredagen den 13:e april 1984. hoohoo scary!
4. Jag har svåra tvångstankar var gäller lakanet och faktumet att det måste ligga helt perfekt på sängen. Jag ordnar till det varje kväll innan jag lägger mig, annars går det inte att sova. Bara tanken på ett lakan som korvat till sig över sängen får mig att rysa ;)
5. Mitt absoluta favoritprogram på TV är "Halv åtta hos mig" och jag missar i princip aldrig ett avsnitt. Det här är lite halvproblematiskt nu för tiden när Sami ofta ska gå och lägga sig vid den tiden men hittills har det löst sig bra eftersom Fredrik är så förstående..
6. Jag har sedan jag flyttade hemifrån för 8 år sen hunnit med att bo på 11 olika ställen. 6 av de ställena var i Göteborg under mina 3 år där. Här i Umeå har jag bott i samma lägenhet i 3,5 år, rekord för mig!
7. Jag tycker att det första halvåret som mamma var riktigt tufft men längtar trots det redan efter en ny bebis. Förnuftet och allt det praktiska säger dock nej ett tag till :)

Kommentarer
Postat av: Carro med Majlis

Jag längtar tillbaks till första halvåret, för jösses vad jobbigt det är nu! Eller i och för sig kanske jag mest längtar tills nästa halvår eller halvåret efter det. Året mellan ett och två tycker jag är det jobbigaste jag upplevt hittills med barn!



Kul info! Själv ryser jag av "Halv åtta hos mig", måste byta så fort jag hör Helge Skoogs röst. ;)



Vi ses på söndag! :)

2011-02-11 @ 06:07:43
Postat av: Jennyjo

8. Du måste peta bort sockluddet mellan tårna innan du ska sova för annars kan du inte sova :)

2011-02-11 @ 07:06:35
Postat av: Johanna

Carro: haha ja tänk vad olika det kan vara! Jag tycker att allt är såå mycket lättare nu. Och han den där Helge är verkligen en hata/älska person.

Ja vi ses på söndag, det blir kul! :)



Jenny: hihihi så det minns du? Jag undrar om jag slutat med det eller gör det utan att tänka på det för jag kan inte minnas att jag gjort det på länge :)

2011-02-11 @ 07:22:32
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Jag visste allt :) Men det är ju bara för att du är så intressant så jag har lagt det på minnet :)

2011-02-11 @ 19:32:20
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0