En liten update.

Det var visst ett tag sen jag uppdaterade! Men tiden och orken räcker inte riktigt till, annat än bloggande prioriteras kan man säga. Skolan har kommit igång ordentligt nu och tiden som blir över spenderas med familjen. Vi har varit riktigt duktiga och börjat sälja av de grejer vi inte ska flytta med (som sängen, fåtöljen och förhoppningsvis även soffan). Dessutom har vi gjort slag i saken och sålt barnvagnen för att kunna köpa en mindre och smidigare. Planen var att få så mycket för den gamla att den skulle betala den nya men vi hade sån tur att det var kampanj på just den vagnen vi kollat ut på Barnens hus så vi gick faktiskt 400kr plus. Barnvagnar kan va billiga om man är lite smart! Det blev en Carena Easy och jag är än så länge mycket nöjd!
Nu har vi dessutom fått det glada beskedet att Sami får börja på förskola i Jönköping i Mars! Det blev inte riktigt så nära hemmet som man hade kunnat hoppas, men 2,5km får ju ändå anses okej. Vi hade inte förväntat oss nått närmare än så utan nu håller vi tummarna att vi får en plats på närmaste förskolan till hösten i alla fall. Igår kom vi dessutom på den briljanta lösningen att jag kan lämna och hämta Sami med cykel (Fredrik har ju tjänstebil så för han är det lugnt), på det kan vi nog spara en massa tid. Dessutom får jag lite vardagsmotion, inte illa :) Det enda som känns lite jobbigt för min del är att jag inte kommer kunna vara med under inskolningens första vecka eftersom jag fortfarande läser här uppe i Umeå då. Jag tror att Fredrik och Sami kommer klara det där galant men aningen jobbigt är det att inte få vara med och ta det där första steget i förskolelivet. Andra veckan av inskolningen kommer jag att kunna sköta innan jag börjar jobba i alla fall, det känns bra :)
Nu är det inte länge kvar till mamma kommer på besök och det är dags för 1-årskalas. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Vi har också Carena, bra och billig vagn! Kram

2011-02-02 @ 18:22:35
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Vad kul att det går framåt med flyttplanerna och att det löser sig med förskola och liknande. Spännande! Kul att träffas i fredags :-)

Ja gör det, dock vet jag inte om de hunnit stänga shoppen.

2011-02-02 @ 22:16:34
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Liv

Det var den där och våran vagn som vi valde mellan. WOW att gå 400 kr + när man dessutom vill byta :) NICE köp där!!

2011-02-02 @ 22:31:56
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Tänkte säga att vi ses säkert på ÖF men nu verkar Mait ha fått vattkoppor..



trevlig helg!

2011-02-03 @ 08:07:01
URL: http://liwetetochvardagen.se
Postat av: Anna

Skönt att det har löst sig med förskoleplats! Jocke ska få inskola Mika på dagis och jag tror inte det är någon nackdel att pappan gör det..snarare en fördel faktiskt!

2011-02-03 @ 22:17:23
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Anna

FIn vagn förresten! och det skulle helt klart vara kul att träffas! Jag kan ju dock aldrig under dagtid numera.. tänk att våra barn fyller ett år på samma dag och allt :)

2011-02-03 @ 22:18:58
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0