Valborg 2011

Jag funderade lite på om man skulle ta sig iväg och göra nått kul, se en brasa eller liknande som man brukar på Valborg men orken tröt och förslagen likaså. Nu sitter jag och känner mig för en gångs skull ganska avkopplad, med ett glas vin och inga som hellst planer för resten av helgen förutom lite tvätt imorrn. Det känns grymt skönt och jag borde nog försöka mig på liknande upplägg oftare. Två föräldrar med nya heltidsjobb i en ny stad och en liten ettåring som precis börjat vara på dagis på heltid och ett hem att komma i ordning i tar sin lilla tid. För tillfället är tröttheten stor och jag måste förska släppa på en del "måsten" om jag ska orka. Som synes så hamnar bloggen ganska långt ner på prioriteringslistan, vi får se när den klättrar uppåt igen.
Vi har flera trevliga saker inbokade den närmaste tiden och det är ju så värt att ha nått speciellt att se fram emot! Nästa helg ska vi för första gången lämna bort Sami över natten (till farmor och farar) och åka på spa-weekend. Tänka sig, en hel eftermiddag, kväll, natt, förmiddag på tumanhand i lugn och ro och med god mat. Det blir nog inte helt fel. Sen så planerar vi att åka till Stockholm under Kristihimmelsfärdshelgen och hälsa på mamma och använda upp Fredriks 30års-present (ticnetpresentkort) på en show som jag tror kommer bli helt grym men jag återkommer om vad när vi har fixat biljetterna.
Avslutningsvis kan jag berätta att jag trivs riktigt, riktigt bra på mitt nya jobb och Sami trivs bra på sin förskola, det vet jag med säkerhet eftersom han alltid är på strålande humör när vi hämtar honom där. Nu ska jag återgå till slappandet.
So long!

Kommentarer
Postat av: Liv

Härligt att höra att allt är bra. Vi borde ringas någon dag och uppdatera varndra. Eller msn:a så du kan skicka bilder på er lägga till mig :)



Jag längtar efter att få komma och hälsa på er. Det ska bli kul.



Puss och kram

2011-05-01 @ 17:07:40
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att höra att ni trivs och mår bra!:) Riktigt rätt av er att lämna bort Sami och bara umgås NI två. Något som jag känner att vi skulle behöva göra! Nåja först ska vi bli friska sen.. :) KRAM

2011-05-01 @ 18:15:41
URL: http://cyberkaka.blogspot.com/
Postat av: Liw

Kul att höra att ni trivs, både du och Sami :-)



Tack för grattis, har äntligen tagit mig ur sängen till soffan ;)



kram

2011-05-07 @ 23:47:40
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Liw - mamma till Mait och bebis i magen

Minifomen verkar funka än så länge men blir det inte bättre så kommer jag be om råd, var så säker :)



kram

2011-05-11 @ 18:17:42
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Liw

Peppar peppar så har vi inte haft magknip här hemma sedan i söndags ( då bilderna för övrigt är knäppta) så jag tror att lökfritt och minifom är tricket här hemma, även om vi knappt ger minifom heller iofs.



kram

2011-05-20 @ 11:18:34
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0