Ändrade planer.

Som de flesta säkert redan hört så fick vi ändra våra planer vad gäller jobb- och förskolestart. Fredrik började jobba precis som tänkt i måndags och jag och Sami fortsatte med inskolningen på Fabrikens förskola. I onsdags fick vi ett samtal från Förskolan HallonEtt som ligger i huset brevid vårat att Sami fått plats där från 15:e april. Det var helt oväntat för oss då vi inte trott att han skulle få plats där förrän tidigast till hösten. Vi behövde i alla fall inte fundera länge innan vi bestämde oss för att ta platsen, det är en förskola med jättebra rykte och dessutom ligger den så sjukt nära. Det innebar ju dock att jag inte kunde börja jobba idag som det var tänkt, utan jag skjuter upp det till den 11:e april så att jag kan vara med och inskola Sami på HallonEtt nästa vecka. Veckan efter det får Fredrik ta hand om inskolningen, om det behövs, eller så kanske Sami kan börja gå hela dagar redan då. Efter att jag pratat med min chef som inte tyckte att det var något problem alls att jag tog föräldraledigt några dagar så kändes det som att jag kunde pusta ut. Nu njuter jag istället av att få lite extra tid med Sami och det känns skönt att få ett sånt fint "avslut" på hans tid hemma innan förskoletiden börjar. Shit vad mysigt det är att vara föräldraledig ett tag nu när jag fått lite perspektiv! Jag ser dock riktigt mycket fram emot att börja jobba. Hälsade på på jobbet i onsdags och det känns så bra. Just nu känns det som att allt har löst sig så otroligt bra, vet inte om jag ska tro att det beror på tur eller skicklighet. Kanske en blandning av båda ;)
Nu ska jag surfa runt och kika på möbler. Riktigt sugen på att börja handla till lägenheten nu! Det får ju dock lov att vänta tills lönen börjat rulla in men drömma kan man ju tills vidare.
So long!

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag tror inte på tur. Tur ät lite att underskatta sig själv. Jag tror på Karma - Du får fina resultat av dina val :) Och du har kämpat på bra så du är mer än värd det!

Puss och kram!

2011-04-01 @ 20:11:29
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo jag håller med dig helt och hållet. Men hela tiden när vi berättar om att vi båda fått jobb här, lägenhet och förskoleplats så säger folk: Oj vilken tur ni haft! Då känns det lite som.. Jaha, ja kanske det men vi har ju faktiskt kämpat mycket för att få det så också. Men nån är det nog som varit lite på vår sida iaf ;)

2011-04-01 @ 20:19:00
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Linda

Tror att sol och vår har något att gøra med att behovet av att sprætta pengar infinner sig...hujja det ær mycket jag vill ha nu också...till huset då. Sen om ett par månader vill jag sækert ha jættemycket klæder...humm..what to do =)

Kul med førskolan! =)

2011-04-07 @ 10:46:02
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad bra att ni fick förskolan ni önskade! Det lät ju förträffligt. Jag är också föräldraledig snart (om en vecka) och längtar oerhört efter att få vara hemma igen med Henry i en massa veckor.

2011-04-08 @ 07:38:06
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0