Det här med att dela på ansvaret.

Det finns många fördelar med att dela lika på föräldraledigheten, det börjar jag inse nu när det gått några veckor. En utav de är att jag får utvecklas inom nånting som jag tycker är både intressant och kul och som jag snart ska jobba med. En annan är att jag slipper ha koll på allt, det har jag märkt av ett antal gånger under helgen. Det är Fredrik som vet när trollet ska sova middag och det kommer hela tiden saker som "Nu ska Sami snart äta gröt" ur munnen på honom. Nu menar jag inte att Fredrik varit helt förtappad innan han tog över vardagen tillsammans med Sami men det är så klart svårt att ha koll på allt när man aldrig har gjort det. Det är så grymt skönt att slippa fundera på om allt finns nedpackat i skötväskan när man ska iväg och vara den enda som har koll på mat och sov och hela fadderullan. Sen så finns nackdelar också såklart, t.ex. så får ju inte jag ensamrätt och vardagsmyset och sen så klarar vi oss ju inte ekonomiskt heller. Eller vad är det för argument man brukar ha?

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag förstår dig. Hade vi kunnat att Robin var 100% pappa-ledig så hade han varit det, men alla har inte den "lyxen". Han är i alla fall hemma 0% och jag känner STOR skillnad.



You go girl! Det är bara positivt för er alla!



Puss

2010-10-24 @ 22:58:24
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Karin

Men vad roligt att få se nya bilder på lilltrollet! Han verkar växa som bara den. Och vad roligt att du trivs på din praktik, vad exakt är det du gör just nu?



Kram på er!

2010-10-27 @ 23:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0