Längtan.

Jag tycker att man ofta får höra uttrycket "små barn små problem" och att man ska passa på och njuta av att barnet är litet och så vidare. Och jag kan tänka mig att det kommer att bli tungt att börja uppfostra Sami, än så länge är det ju inte riktigt det det handlar om. Men samtidigt känner jag lite tvärtom. Jag tycker att det blir mysigare och mysigare att vara mamma för varje dag som går (även om vissa dagar är så jobbiga att man håller på att gå åt). Att lära känna den här lilla krabaten är det häftigaste jag varit med om. Oftare och oftare kommer jag på mig själv med att sitta och titta på det lilla livet och tänka "Det var det här vi längtade efter, och tro fan det!" :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner så också..sen får man ju som mer respons av barnet nu också och då blir det ju som roligare att vara mamma! Klart det kommer tuffa perioder men så ska det nog vara! :)



Förresten visst är söta Sami rätt pappalik? :)

2010-05-06 @ 21:32:30
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt att fler håller med mig :) Ibland blir man lite trött på de med äldre barn som säger typ "Vänta bara och se.." vilken tråkig inställning alltså! Jag tänker då bara njuta och sedan får man ta de jobbiga sakerna eftersom, man är ju två om det också.



Och ja, Sami är grymt pappalik! Lyckades du lista ut det bara av bilderna här i bloggen eller? :)

2010-05-06 @ 22:51:16
Postat av: Livan

Ja det är så sant det du säger! Allt är väl dessutom på gott och ont. Rörligare bebis är roligare tycker jag, men även lite jobbigare om man vill vara på latsidan. haha

2010-05-07 @ 09:47:58
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker det är rätt tur att Sami är lik sin far.. det hade ju kunnat bli rätt jobbigt med en pojkbejbis som ser ut som en flicka i fejset. Johanna han har din näsa och mun, en perfekt blandras =)

2010-05-08 @ 14:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0