7-sovarn

Ja alltså, vi tänkte att vi skulle hålla Sami vaken till i alla fall klockan 8 ikväll så han kanske kunde ge oss en liten, liten, yttepytteliten sovmorgon imorrn. Allt verkade så lovande. Fredrik gick på Ica med honom i Babybjörnen (vagnen kändes inte som ett alternativ, alldeles för stor insomningsrisk) och han var bara nöjd och glad. Sedan satt han i sin stol och snackade och kastade leksaker i golvet i vanlig ordning medan vi åt middag. Sen hände det, klockan slog sju. Behöver inte säga så mycket mer... än att klockan 19.15 kändes det som att ingen sovmorgon i världen var värd det. Välling och pang bom i säng fick det bli.
Jag börjar misstänka att det kan vara tänder på gång men jag vet inte. Han dregglar extra mycket, är omotiverat grinig stundvis, sover orolig på natten, vill inte äta annat än ur flaska eller amma -inte ens gröt! och han hade 37,6 i temp (vet inte om det innebär någon höjning..) Tycker också att det känns lite som att det börjar komma nått där uppe. Men ja, det lär ju visa sig.
Gårdagens garv:
Jag: Fan vet du vad som hände när jag skulle pilla fram bajsprovröret* som jag tappat bakom varmvattenberedaren? Jag lyckades bara välta ner ett till så att det också hamnade där.
Fredrik: Du, jag skiter i dina bajsprovrör!
*Samis bajsprovrör till Tumme-studien, de var oanvända än så länge som tur var.

Kommentarer
Postat av: Livan

Köp såna där bitringar som jag har som man slänger i frysen. Det är skit bra när det så väl gäller.



Ett annat bra tips är när det får lite feber så där är att fylla typ en pet-flaska med kallt vatten och ha i vagnen vid benen när de ligger där. De kan få ner febern + att de mår bättre :) Det gjorde jag i maj då det var tok-varmt och Ralf höll på att smälta bort. Funkade på han i alla fall :)

2010-07-31 @ 20:55:49
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Livan

Haha kul det där med Bajsprovröret :)

2010-07-31 @ 20:56:22
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0