Första lediga dagen..

Och ledigheten har börjat bra. Blev ingen lång sovmorgon direkt då de började med renoveringen av lägenheten under våran runt 8. Lika bra det, en anledning att ta sig upp i hyffsad tid och inte sova bort halva dagen och bli seg. Har sedan fixat i ordning i tvättstugan så att det nu även funkar som blöjbytarrum :) Blev mycket bra, kan fixa en bild sen.
Det känns faktiskt aningen sorgligt att inte vara i skolan.. De andra börjar en kurs idag som jag verkligen sett fram emot att läsa. Och jag kommer sakna att hänga med Marie och Patrik och de andra.. Men jag ska se till att träffa de ofta i alla fall. Och det känns okej, jag kommer ju bli klar med skolan sen. Och det är ju på grund av en helt underbar anledning som jag inte är där idag.
Igår läste jag ut boken "Ett tal till min systers bröllop"  skriven av Linda Skugge som jag fick i julklapp. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, eller ja.. Jag tycker nog att den var rätt dålig. Den handlar om att vara småbarnsförälder och all stress det innebär. Den var ganska kul ibland och väldigt snabbläst. Men jag blir bara så himla irriterad på Sylvia som boken handlar om. Jag fattar inte hur man kan störa sig så mycket på saker och bli stressad över saker som man KAN göra nått åt men inte gör det. Som exempel, om katterna kissar överallt, är deprimerade och enbart jobbiga. Då kanske man ska i alla fall fundera över att ge bort de, men nej. Istället kan man ju lägga tid på att gnälla över hur sjukt jobbiga de är. Nej jag förstår inte riktigt. Sen så förstår jag inte heller att stora delar av boken handlar om någon annan tjej som skrivit en bok för länge sen som jag inte vet ett skit om men som jag ändå "tvingas" läsa sida efter sida om. Nej det här är helt enkelt ingen bok jag rekommenderar, verkar dock som att många andra småbarnföräldrar tycker att den är extremt underhållande och igenkännande. Jag hoppas att de har fel.
Nu ska jag ta mig en liten vila tror jag, idag är en riktigt dålig dag i fogarna. Det hugger och ilar och gör ooont. Jag antar att vila är det som gäller. Ska börja på någon ny, förhoppningsvis bättre, bok :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

va fint de har blivit här! fogtant :)

2010-01-18 @ 22:40:22
Postat av: Johanna

Eller hur!? Det är Liv som har hjälpt mig :) hoho ja, fogtant var rätta ordet!

2010-01-18 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0