Nystartsmåndag.

Ibland löser sig allt så fint. Igårkväll la vi ut två annonser på blocket, den ena om att hyra ut lägenheten i andra hand medan vi är borta i höst. Den andra om att hyra ut lilla sovrummet. Hoppet om att få lägenheten uthyrd för en så pass kort period (ca 3 månader) var inte så stort så vi tänkte att om vi får uthyrt rummet så får vi ju in lite extra pengar under tiden och slipper i alla fall betala hela hyran för en lägenhet som vi inte bor i. Man kan väl säga som så, att vi hade inte behövt oroa oss. Fredrik har blivit fullkomligt nedringd/mailad idag från folk som vill hyra, framförallt rummet men även flera som varit intresserade av lägenheten. Och nu har det löst sig så fint att två tjejer ska hyra av oss och den ena var bostadslös redan nu så hon flyttar in i veckan och sen kommer den andra flytta in i samma veva som vi åker ner till Småland. Som ni säkert förstår så betyder det riktigt mycket för oss ekonomiskt. Sorgligt dock att det är så svårt att få bostad i Umeå. En kille som var här och kollade på rummet blev så besviken när han inte fick det, det riktigt sved i hjärtat på mig. Men vad ska jag göra? Kan ju inte riktigt starta vandrarhem ;)
Samis äventyr i eget rum blev med andra ord inte så långt. Det funkade bra att ha honom där. Han vaknade bara en gång inatt och vi hade ju babyvakten på så det var ingen fara. Men nu får det blir så här, och det gör mig inget att ha honom nära igen :)
Första dagen som viktväktare har gått riktigt bra. Så här första veckan så tänker jag lämna mat och motionsrapport i bloggen, mest för min egen skull. Det är säkert inte så jätteintressant för er, men en bra motivation för mig för att låta bli att fuska.

Frukost: Havregrynsgröt med sylt, linfrön och mjölk + kaffe
Lunch: Quorngryta med wokgrönsaker och bulgur
Middag: Lax, potatis, ajvar-sås och sockerärter
Kvällsfika: Kaffe och banan
Motion: 45 minuters rask promenad
Sammanlagt 17 points (av de 21 jag får äta). Morgonens promenad gav dessutom 7 bonuspoints. Får se vad de ska sparas till :) Ser nu att jag inte ätit några mellanmål, ovanligt för att vara mig. Men det ska jag styra upp för de behövs nog och det finns ju points över till det dessutom.
Nu blir det najti najti för mig. Imorrn blir det lunch med några fina mammor och bebisar, trevligt!
So long!

Kommentarer
Postat av: Livan

Va härligt för er att natten gick bra och ännu mer att det gick bra med lägenheten !!! Hoppas att fortsättningen löser sig prima.. Livet brukar ändå lösa saker på ett vis som brukar bli OK.

Puss!

2010-08-30 @ 23:41:40
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ajvar du glömde ringa systra.

stackars killen föresten som inte fick lägenheten, nästan såman ville skäppa en tår.. kan tänka mig att Sami charmar eventuella hyresgäster också..

Jag är lite avundsjuk på dig att du lyckats ta tag i viktväktarna för storasyster sur Larsson har inte längre vikten på sin sida, speciellt inte efter att jag slutat snusa.. men jag har lovat att ta tag i allt när jag kommer till Canada..

Ring mig när du har tid! Puss

2010-08-31 @ 16:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0