Mellanlandning

Ja i veckan mellanlandar vi hemma innan det bär av söderut på fredag. Luleåbesöket var jättetrevligt och Sami mådde bra hela tiden. Det verkar som att både sömnen och aptiten börjar bli vad det var igen. Vi var mest i stugan men även några svängar till stan för att träffa Liv med familj, Ellen med familj och farmor och farfar. Lite bilder från helgen:

Sami myser med morfar.


Vi åkte båt till Halsön och hälsade på Lars-Göran och Ellinor. Syns det att vi har solen i ögonen? ;)


Fredrik passade på att "övningsköra" båten hehe


Sami och Ralf börjar ha lite utbyte av varandra nuförtiden. Snor varandras leksaker och så :) Det är få saker jag är så glad över som att de här små är så nära varande i ålder (och till sättet, två livliga nyfikna små krabatater har vi skaffat oss).

Idag har Sami fått sin andra vaccination och blivit besiktigad på BVC. Han väger nu 8540 gram och är 71 cm lång. Verkar som att längden har stannat av lite nu, kanske tur det ;) Vaccineringen gick bra, han blev lite ledsen men det gick över fort. Efteråt slocknade han och sover fortfarande (1,5 timme senare) får se om de blir som efter första vaccinationen då sov han extra mycket. Hoppas han slipper feber och grejer.
I övrigt så har jag nu totalt ledsnat på att vara en tjock slacker. Nu är det andra bullar (hoho) som gäller, mer motion och bättre matvanor ska det bli. Punkt. Hade tänkt att vänta till efter semestern men jag orkar fan inte gå runt och känna mig tjock.
Avslutar med en bild på lillfisen, när han mår som bäst :)

Kommentarer
Postat av: Carro (carrots)

Ser mysigt ut! Härligt att ni får lite längre semester än alla andra, här har vardagen börjat igen (nästan iaf, nästa vecka börjar förskolan också) fullt ut.



Vad fina ni är förresten, Sami har verkligen ärvt dina vackra ögon!

2010-08-10 @ 12:02:06
URL: http://helylle.bloggplatsen.se
Postat av: Livan

Åh vilka fina bilder. Och den då ni står i båten med solen i ögonen var ju sjukligt rolig!

Puss på dä!

2010-08-10 @ 12:24:47
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Systra din

Alltså ärligt talat, hur ska jag klara mig utan det där söta lilla busknytet när jag ska vara borta så länge?

och utan dig :(

vi har ju ändå sets tre ggr på 4 månader å snart blir de en fjärde weehoo!!

2010-08-10 @ 16:19:54
URL: http://jennyjostrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0