Så var julen över för i år..

..och vilken jul det har varit. Den har faktiskt på många sätt varit precis sådär som man vill att en jul ska vara. Lugn och skön och med många nära och kära runtomkring. Såklart var det några som saknades, t.ex. systeryster och pappa, men man kan ju inte få allt. Vi har i alla fall haft det hemskt fint på badhotellet i Tranås. Vi har ätit massor med god mat (man hann knappt bli hungrig mellan måltiderna), badat i varm och härlig bassäng, badat bastu, badat badtunna utomhus och en massa annat mys. Dessutom gick jag på en aroma-mamma behandling där jag blev insmorslad med peeling och lermask och förhindra-bristningar-kräm och fick huvumassage. Så himla lyxigt!
Imorse kom vi hem till ett galet snöigt Umeå, vi fick lov att ta en taxi hem från tågstationen då det inte kändes som ett alternativ att vara tvungen att släpa all packning genom flera decimeter med snö från busshållplatsen. Det räckte att vara tvungen att ta sig från parkeringen hem och Fredrik fick göra ett jättejobb med att skotta vår ingång. Men oh så fint det är ute nu!
Fina julklappar har vi fått också, en hel del till bebisen och lite till oss själva. Å jag känner mig så bortskämd av båda mina egna föräldrar och Fredriks, så himla snälla de är.
Nu är julen som sagt över och de kommande dagarna ska jag se till att få lite plugg undanstökat så jag kan vara ledig med gott samvete över nyårshelgen. Sen väntar två veckor i skolan innan den är helt slut för mig på ett bra tag. Vad konstigt det känns. Jag är verkligen fylld av en massa känslor just nu, lycka över bebisen och familjen överhuvudtaget, ledsen över att så många är så långt bort, nervös över förlossningen och att bli mamma men samtidigt lugn och glad. Ja herregud, jag undrar om det inte är lite hormoner som spökar för såhär känslig brukar jag inte känna mig. Saknar mamma nått enormt dessutom. Jaja, allt ordnar sig och det är skönt att känna mycket. Hellre det än ingenting.
God fortsättning på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0