New moon..

Jag måste erkänna att det var med en känsla av besvikelse som jag lämnade biosalongen efter att ha sett uppföljaren till Twiligt ikväll. Kanske var det för att jag gick dit med ungefär 100 gånger så höga förväntningar som när vi såg den första filmen, eller så var den helt enkelt inte lika fin, annorlunda och kärleksfull. Seg var den dessutom. Nåja, sevärd var den ju absolut och Edwards look går fortfarande inte av för hackor, men den här gången räckte inte det.

I övrigt är jag bara galet trött och skoltrött och börjar seriöst oroa mig för tentan om 2 veckor. Eller egentligen är det tentaplugget jag oroar mig över, hur ska jag orka? Jag orkar plugga några timmar fram till lunch men efter det skulle jag behöva en tupplur innan jag orkar nått mer, och det är lite svårt när man är i skolan. Dessutom har vi ju ett riktigt tungt grupparbete att göra klart också. Ush, ge mig energi nån!

För övrigt så går jag på lördag in i vecka 30. Fattar ni?? Snart är alltså 3/4 avklarat och "snart" tittar våran bebis ut. Som jag längtar. Igår var andra och sista gången för profylaxkursen, vi avlsutade med en avslappningsövning där barnmorskan tyckte att vi skulle föreställa oss tre tillsammans hemma i soffan några dagar efter att vi kommit hem från BB. Sen skulle vi tänka ut 2-3 ord som vi skulle sammanfatta hur vi kände oss under förlossningen. Jag blev rörd och kunde knapt hålla gråten borta. Det var en fin tanke. Mina ord blev i alla fall Lugn och Stark. Det får bli mitt mantra, jag vill verkligen att det ska bli så.

Nu ska jag sova och hoppas att imorrn blir en piggare dag. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0