Update.

Det har varit några hektiska dagar med packning och städning av lägenhet och sedan bilkörning i dagarna 3. Det sistnämnda gick finfint och Sami trivs bättre än någonsin i bilen nu med nya stolen och kan sitta vaken längre stunder trots att han sitter själv i baksätet. Det enda jobbiga var att det blev bilkö när vi passerade Stockholm, jag var själv i bilen med Sami där bak (Fredrik körde ju sin MC ner) och hade skötväskan med all mat i bagaget. Efter att vi suttit still i över en timme insåg jag att Sami aldrig skulle klara sig utan mat så jag klättrade bak och drog fram skötväskan och hällde upp välling åt honom. Så det löste sig fint i alla fall men det var lite svettigt.
Nu är vi på plats i Kärda hos Fredriks föräldrar och det känns grymt skönt. Det mesta är uppackat och äntligen kan man pusta ut lite. På lördag ska jag till Jönköping och möta Ida och Marie för lite fika och shopping, det blir fint det.
Enda bekymret är väl att boendet i Norrköping sket sig. Men det hinner nog ordna sig de närmaste veckorna, vi har en backup-plan annars.
Nu ska jag njuta av de sista dagarna av ledighet. På måndag börjar praktiken och det ska bli grymt kul. Det känns nervöst, både att lämna Sami hela dagarna (under de veckorna jag pendlar Värnamo-Jönköping kommer jag vara hemifrån från 06 till 18 ungefär..) och att vara helt ny på ett ställe. Men jag ser det som en period då jag får lägga massor med tid på någonting som är helt för min egen skull och det var ju ett tag sen sist. Så det kommer nog bli bra med rätt inställning tror jag.
Imorrn är det vägning och mina förhoppningar på ett minus är inte allt för stora. Det har varit väldigt svårt att räkna pointsen i veckan när vi inte varit hemma men jag tycker att jag lyckats hyffsat i alla fall och utsvävningarna har inte varit stora alls. Vi får se vad vågen säger imorrn helt enkelt och sen är det bara att ta nya tag, eller det har jag gjort redan idag.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0