En effektiv dag.

Att äntligen få sova ut gjorde precis vad det skulle. Nu har jag hunnit äta frukost, skriva matlista och inköpslista för nästa vecka, ha ett långt fint samtal med bästa Liv, laga mat till lilltrollet och äta lunch själv. Sami fick även smaka på den nya rätten och han åt massor, äntligen en rätt som passar herrn. Jag passar på att bjuda på receptet, vet inte riktigt hur många portioner det är, beror ju på hur mycket de små äter men ca 6 portioner skulle jag gissa.
Ingredienser:
1 dl grötris
1 kycklingfilé, skuren i små bitar
1 mosad banan
Några matskedar krossad ananas
2 dl kokosmjölk
Koriander efter smak
Gör såhär:
Koka riset mjukt i vatten (häll av eventuellt vatten som blir kvar i kastrullen sen). Tillsätt kyckling, banan, ananas och kokosmjölk och koka några minuter till så att kycklingen blir genomkokt. Krydda med koriander eller annan god örtkrydda efter smak. Beroende på vad bebben gillar för konsistens kan man sen ha den som den är eller mixa den. Jag mixade lite med mixerstav så att de största bitarna mosades men så att den ändå hade lite grövre konsistens.
Nu ska jag fortsätta att vara effektiv, det har kommit upp 4 nya jobb i veckan som jag ska söka och sen ska vi på spinning ikväll. So long!

Kommentarer
Postat av: Liv

Det funkade!? Va roligt!!

Puss

2010-10-24 @ 14:50:13
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0