Konsten att chilla..

Ja, jag brukar ju inte direkt vara den som har svårt för att bara ta det lugnt och chilla.. Men sen vi kom hem från BB har jag varit igång och gjort nånting 100% av min vakna tid. Kanske inte så konstigt men faktiskt ganska onödigt. Igårkväll när Sami för hundrafemtioelvte gången på samma kväll ville amma och jag bara, bara ville sova så brast det till slut och jag grät som jag inte gjort på många år. Herregud så skönt det var! Och nu har jag bestämt mig för att ta det mer lugnt, allt mitt fokus ska ligga på min lilla kille. Och den stora med såklart. Det gör inget om det ligger grejer lite här och var, om det är dammråttor i hörna eller om tvättkorgen svämmar över. Det gör såklart inget om jag inte är konstant inloggad på msn och facebook och bloggar varje dag heller (vilket jag ju inte ens gör..). Det viktigaste nu är att jag får tillbaka lugnet och att jag och Sami får amningen att fungera till 100%. Det går faktiskt väldigt bra just nu, imorrn ska vi väga honom igen och se så att han går upp i vikt. Igår när de var här från barnavårdcentralen hade han gått ner lite mer. Sköterskan trodde dock inte att det var nån fara utan bara det att han inte gått ner det han "ska" innan vi åkte hem från BB i och med att vi åkte hem så tidigt. Dessutom var han nybajsad och oäten när vi vägde honom. Jag vet ju hur mycket han äter så jag känner mig ganska lugn över att han snart börjar tjocka på sig lite. Jag har lyckats tappa lite till och ligger nu på -11,5 kg. Så himla skönt! Igår när vi gick till Ica kände jag mig lättare och snabbare än jag gjort på väldigt länge. Nu ska jag fixa lite god mat till oss. Om jag inte skriver på ett tag så beror det på att jag myser med Sami och Fredrik och försöker lära känna min lilla son.
So long!

Kommentarer
Postat av: Livan

Sorry att jag inte ringde ikväll när jag kom hem men jag har helt enkelt haft fullt upp. Sen tog jag en till prommis på kvällen med robin så det är egentligen först nu jag slappar. Men jag får ringa dig i morgon eller någon annan dag. Det var fint att höra din och samis röst i alla fall. Pussa på Godingen från mig.

2010-02-23 @ 22:41:58
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0