Trötthet.

Det har inte blivit särskilt mycket sömn på sistone. Vet inte riktigt varför det blivit så.. Sami sover fortfarande (oftast) hyffsat bra om nätterna och en hel del på dagarna.. men jag har nog inte lyckats koppla av tillräckligt när han sovit utan hela tiden hittat på annat. Klart man vill göra annat. Om nätterna har jag somnat runt 12 sen vaknat vid 3 och matat, inte kunnat somna på en stund och sen klivit upp för matning vid 7 och ingen mer sömn efter det. Vilket gett ungefär 3 timmar sömn 2 gånger per natt och inge mer. Kanske inte konstigt att man blir trött efter ett tag? Det som tar mycket energi är kvällarna.. Sami har fortfarande mycket magknip om kvällarna och det blir en hel del skrik och en hel del frustration för oss. Igårkväll hade vi en riktigt mysig stund på skötbordet, Sami var glad fastän det var kväll och pruttade och bajsade (vilken han inte brukar klara av om kvällarna) och mitt i allt detta så började jag såklart att hoppas att det kanske hade vänt. Att även kvällarna skulle kunna börja bli bra för honom. En liten stund senare skriker han som en galning igen. När han äntligen lyckas somna så försöker jag också att göra detsamma men det är så svårt att koppla av! Nåja. Det blev i alla fall en bra natt sedan och när han ätit vid 6 så somnade vi tillsammans i sängen till 9 så nu känner jag mig ganska utvilad. Jag bara längtar så efter att han ska sluta ha ont. Ska man våga hoppas på 3-månaders-snacket? Att det ska bli bättre med magen efter 3 månader? Jag kan nog inte låta bli att hoppas i alla fall.
Idag skulle vi ha gått på mamma-lunch men jag skippar det och myser på hemma istället. Energin måste riktas åt rätt håll.
Hade i alla fall mycket trevligt på öppna förskolan igår. Träffade en annan tjej som jag träffat några gånger förut som har en liten kille som är 10 dagar yngre än Sami. Vi pratade mycket och jag gillar henne! Hoppas vi kan bli kompisar! haha
So long!

Kommentarer
Postat av: Livan

Alltså Johanna BOKA en tid (eller 2) hos Cecilia nu när du kommer upp till Luleå (!) hon kan ju kolla upp både nacke, rygg, höft och mage. Jag lovar dig att det är värt att prova. Jag har själv aldrig gjort något bättre för Ralf.



Det kostar bara 150kr/gång och OM hon kan hjälpa så är det ju fantastiskt.



Pussar och kramar och massor av energi till er!!!!



(snart blir det kramkalas)

2010-04-21 @ 21:21:22
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Ellen

Johanna hör av dig när du e lule klart vi måste träffas jag e ju så nyfiken på lill Sami eller ja hen e ju inte så liten om man jämför med Alice. Kram och jag hoppas det vänder och att han inte ska behöva ha ont.

2010-04-22 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0