Ultraljudsbilder och annat..

Ja här kommer två av de fina bilderna vi fick med oss efter ultraljudet i tisdags. De är (som alltid) inte så tydliga men jag tycker mig kunna se en liten, liten bebis i alla fall :) eller vad tycker ni?



Här ser man den lilla från sidan men huvudet till vänster i bilden, ser ut som att den har det rätt gött va?
Den lilla mörka fläcken man ser vid bröstkorgen är hjärtat som man såg slå under tiden.



Här är från samma vinkel fast lite närmare också ser man att den gapar, tyckte jag var så sött :)


Nu ska jag bara försöka se till att få till någon bra magbild också, måste ta hjälp av Fredrik för jag har försökt ta i spegeln men det ser ju bara för taskigt ut!

Kan meddela att jag mår mycket bättre nu än jag gjorde i tisdags, så som tur var så är det nog ingen svinis jag drabbats av. Har nog haft lite feber och är snorig och inte så pigg men det känns som att det redan är på bättringsvägen skönt nog.

Imorrn ska vi ha mittseminarium för uppsatsen, alltså en första bedömning av den. Det är fortfarande unegfär en månad till den ska vara färdig. Ska bli spännande att se vad vår opponent och handledare tycker, och kanske få lite mer ordning på hur vi ska styra upp den för att få en bra struktur och röd tråd. Har kanske inte nämnt tidigare vad den handlar om, jag tänkte att det inte var så intressant men sen så fick jag en fråga. Så då kan jag ju berätta att vi skriver om egenkontrollsarbete inom cafébranschen, alla livsmedelsverksamheter ska ju ha en egenkontroll för att veta att man serverar säker mat, och det är inte alltid det lättaste. Så vi har försökt hitta svårigheter och möjligheter med egenkontrollsarbetet genom att vi intervjuat 7 caféanställda, 2 livsmedelsinspektörer och 2 livsmedelskonsulter. Jag hoppas och tror faktiskt ganska mycket på vår uppsats, jag tror att den i slutändan kan komma att bli väldigt bra. Men vi är en bra bit därifrån även om vi är på god väg.

Imorrn åker jag och Fredrik till Luleå, det ska bli mysigt att träffa Liv med tjockmagen och att hinna umgås lite med pappa och så. Nu ska jag leta reda på ett recept till middagen, blev sjukt sugen på någon typ av kikärtsgryta och ris. Åtekommer kanske med något bra recept om jag hittar nått.

So long!


Kommentarer
Postat av: malin

naaw.. lillbebin, klart man ser.. så sött..

2009-10-01 @ 19:56:23
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: Livan

Oj va den ser ut att ha det fint. :)

2009-10-02 @ 15:34:40
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh vad gulligt! Jag är allt lite avis :)

2009-10-05 @ 12:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0